15:41 Поради практичного психолога |
ПОРАДИ БАТЬКАМ МАЙБУТНІХ ПЕРШОКЛАСНИКІВ! Шановні батьки! Через якийсь період у ваших родинах відбудуться зміни. Ваші сини та доньки стануть ще дорослішими, підуть до 1 класу. Усі в родинах будуть звикати до нового режиму дня, нового статусу «учня», до нових умов навчання й виховання, шкільних обов’язків та вимог. Цей процес триває від декількох тижнів до 2-3 місяців. Діти по-різному проходять цей період, але абсолютно всім їм потрібна ваша допомога, любов та підтримка. Для успішної адаптації дитини до школи вирішальне значення має «рівень шкільної зрілості» або «готовність до школи». Загалом поняття «готовності до школи» розглядається як комплексне, багатогранне, яке охоплює всі сфери життя та діяльності майбутнього першокласника. Необхідно одразу розділити поняття педагогічної та психологічної готовності до школи. Під педагогічною готовністю мається на увазі уміння читати, писати, рахувати. Однак сама по собі наявність лише цих вмінь та навичок не є гарантом того, що дитина буде навчатися сумлінно. Компоненти психологічної готовності:
1. Фізіологічна готовність. Сюди відноситься досягнення дитиною повних 6 років, рівень розвитку дрібної моторики руки, розвиток зорово-рухової координації рухів, загальний фізичний розвиток. Уміння виконувати пальчикові дії, нанизування намистинок буде запорукою того, що дитина легко оволодіє письмом. 2. Інтелектуальна готовність. Має бути розвинене мовлення, певний словниковий запас слів, належний рівень розвитку пізнавальних процесів мислення, пам’яті, уваги, уяви). 3. Мотиваційна готовність. Дитина повинна вміти чітко формулювати позицію школяра, щоб була сформована не ігрова, а навчальна мотивація. Найголовніше, щоб дитина йшла до школи з бажанням, пізнавати нове. Бажання вчитися, виразність пізнавальних процесів, прийняття системи вимог, що пропонуються вчителем і школою; щоб мала бажання ходити до школи, виконувати роль школяра. Не налаштовуйте дитину негативно стосовно школи: ось підеш до школи – тобі там покажуть, налаштуйте дитину позитивно. У школі буде радісно, ти дізнаєшся багато цікавого і корисного. 4. Соціальна готовність. Уміння жити й розвиватися в соціальному оточенні, мати відповідні навички комунікації. Соціальна компетентність ( виконання вимог та дотримання правил поведінки, відстоювання власної позиції, прийняття рішень, толерантність, емпатія). Уміння у дитини будувати взаємини з однокласниками та дорослим (вчителем), спілкуватися, вміння слухати, не перебивати, вміння вибачати й вибачатися, співчувати. 5. Емоційно-вольова готовність. Здатність керувати своєю поведінкою, бути посидючим, зібраним; зосередженість на виконанні не дуже цікавого, але потрібного завдання; здатність слухати, зосереджуватися і виконувати вимоги вчителя. Чи не перебиває дитина під час розмови? Чи прибирає за собою іграшки? Чи застеляє свою постіль? Чи має терпіння? Давши відповіді на ці питання ви дізнаєтесь, чи сформована у вашого малюка емоційно-вольова готовність. Дитина готова до школи, якщо:
В Процес підготовки дитини до школи має передбачати:
От |
|
Всього коментарів: 0 | |